شناخت انواع بازاریابی

پیش از این مطلب برای شما درباره شیوه های مختلفی از تبلیغات چاپی و همچنین تبلیغات غیر چاپی صحبت کردیم اما در ادامه این مطلب هدف را بر این موضوع قرار داده ایم که پیرو محتوای پیشین که به بررسی بازاریابی پرداخت در این مطلب به بررسی انواع بازاریابی بپردازیم.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید چرا که برای شما اگر به دنبال یک بازاریابی مناسب هستید بسیار مفید خواهد بود.همچنین به یاد داشته باشید که گروه تبلیغاتی توزینو به عنوان یکی از فعال ترین گروه های تبلیغاتی در ایران با ارئه خدمات بسیار زیادی با شما همراه خواهد بود که میتوانید در ادامه با برخی از مهمترین این خدمات آشنا شوید:

طراحی تراکت 

چاپ تراکت

معرفی انواع بازاریابی

بازاریابی خود (شخصی) Personal Marketing
بازاریاب موفق کسی است که پیش از هر نوع فعالیت در انواع بازاریابی برای محصول یا سازمان بتواند تواناییهای خود را به درستی بشناساند.بازاریابی شخصی یعنی تمام فعالیتهایی که برای ایجاد، حفظ یا تغییر طرز فکر و برداشت رقبا و دیگران نسبت به فرد انجام می گیرد.

انواع بازاریابی

این نوع  از انواع بازاریابی اگر چه در مورد شخصیتهای سیاسی، ورزشی، هنری، ادبی و علمی مطرح است می تواند برای هر کس در هر جا از استخدام تا ازدواج و دیگر امور زندگی موثر و مفید باشد.
بازاریابی شخصی باعث افزایش اعتماد به نفس، امید و کامیابی افراد می شود. در این نوع بازاریابی باید حد اعتدال را در نظر بگیریم و با ترفندها ، فنون و شیوه های اجرای آن آشنا باشیم. بازاریابی شخصی یعنی شناساندن و عرضه قابلیتها و تواناییهای خود به افرادی که خواهان و نیازمند آن هستند.

تفاوت های انواع بازاریابی

چه بسیار افرادی که دارای استعدادها و تخصصها و ایده های بسیارارزنده ای بوده، می توانسته اند پاسخگوی نیازهای فردی و اجتماعی بسیاری باشند، اما به علت عدم توانایی در بازاریابی خود، در حوزه هایی محدود فعال بوده، یا منزوی و مایوس مانده اند.

بازاریابی سازمان
بازاریابی سازمان یعنی تمام فعالیتهایی که باعث ایجاد ، تغییر یا حفظ طرز تلقی، رفت ار و برداشت مخاطبان نسبت به سازمان می شود. مسئولان روابط عمومی سازمانها بازاریابانی هستند که می توانند سازمان را در جامعه بدرستی بشناسانند و تصویری از آن ارائه دهند. در بازاریابی سازمان باید تجسم و تصور مردم را نسبت به سازمان بدقت ارزیابی کرد و آن را بهبود بخشید.

انواع بازاریابی را بهتر بشناسیم

بازاریابی خدماتی
در این نوع  از انواع بازاریابی مدیران چندان فعال نبوده اند ، اما سازمانهای خدماتی که اصول بازاریابی را پذیرفته اند و برنامه های خود را به پایه چهار عنصر آمیخته بازاریابی بنا کرده اند به نتایج مثبتی رسیده اند. میزان استفاده از خدمات و اشتغال به کار های خدماتی در همه جوامع رو به افزایش است و هرچه تجارب و فعالیتها پیچیده تر باشد امور خدماتی رشد بیشتری می یابد.

انواع بازاریابی

ویژگیهای امور خدماتی
۱- ناملموس بودن : خدنات ناملموس هستند یعنی نمی توان آنها را پیش از خرید دید ، لمس کرد یا حس نمود. وظیفه اصلی بازاریابی خدمات این است که به گونه ای خدمت را قابل لمس کند یا مطیع کار بر آنها را نشان دهد.
۲- نامشابه بودن و ناپیوستگی : امور خدماتی ممکن است از لحاظ کیفیت خوب یا بد باشد. با استفاده از خطوط تولیدی پیشرفته کیفیت محصولات دارای پیوستگی و تدام بیشتری شده است اما خدمات همیشه متغیرند.

چند نمونه از انواع بازاریابی

۳- تفکیک نا پذیری : در اغلب موارد مصرف کنندگان نه می توانند و نه می خواهند تا خدمت را از ارائه دهنده آن و وضعیت و شرایط دریافت خدمات جدا سازند.
۴- غیر قابل ذخیره بودن : ذخیره خدمات با محصولات متفاوت است .
با توجه به چهار ویژگی خدمات می توان محصولات را از خدمات متمایز ساخت . موسسات گوناگونی وجود دارند که خدماتی – تولیدی هستند و ترکیبی از محصولات ملموس و نا ملموس را ارائه می دهند.

گروه تبلیغاتی توزینو این افتخار را دارد که با ارائه خدمات بسیار زیادی با شما همراه باشد.شما میتوانید در ادامه با برخی از این خدمات آشنا شوید:

پخش تراکت

اجرای سمپلینگ و پروموشن

دیدگاه خود را بنویسید

اگر شما هیچ حساب کاربری ندارید ثبت نام کنید، برای ارسال دیدگاه نیاز است که ثبت نام و یا وارد شوید.

Call Now Buttonتماس با ما