تبلیغات یکی از موارد بسیار مهمی است که این روزها در هر محفلی از رسانه های دیجیتال گرفته تا شبکه های اجتماعی، شبکه های تلویزیونی، سینما، رادیو، صنعت چاپ، تبلیغات ایمیلی و غیره در مورد آن صحبت می شود و می توان اینگونه گفت که نقش بسیار ارزنده ای هم در رشد و نمو یک برند ایفا می کند.

قفسه های فروشگاه

در اینکه تبلیغات می تواند نقش زیادی در رشد و پیشرفت یک برند داشته باشد هیچ شکی نیست اما سوالی که اینجا به وجود می آید این است که در صنعت فروشگاهی آیا به همان اندازه که به تبلیغات اهمیت داده می شود به قفسه های فروشگاه ها هم توجه می شود؟

قبل از اینکه وارد بحث اصلی شویم اجازه دهید به دسته بندی مشتریان اشاره ای کوتاه داشته باشیم. به طور کلی مشتریان به دو دسته تقسیم می شوند:

  • دسته اول اشخاصی هستند که با توجه به یک فهرست خاص و در برخی موارد هم هیجانی خرید می کنند
  • دسته دوم افرادی هستند که مدت ها است که با یک برند آشنا هستند و به صورت مستقیم در قفسه های فروشگاه به سراغ آن می روند

اهمیت قفسه های فروشگاه و نقش تبلیغات در آن

با تمام تفاسیری که بیان شد سه دلیل وجود دارد که قفسه های یک فروشگاه می تواند از اهمیت زیادی برخوردار باشد که در زیر به آن اشاره خواهیم کرد:

اهمیت تبلیغات در قفسه های فروشگاه

دلیل اول: دسترسی داشتن به مشتریان

یکی از دلایلی که قفسه فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای از اهمیت زیادی برخوردار است این است که این قفسه ها به صورت روزانه پذیرای هزاران بازدید کننده هستند و شاید این میزان دسترسی در کمتر فروشگاه های به چشم بخورد. پس می توان به این نتیجه رسید که قفسه های فروشگاه ها می تواند حضور قدرتمندتری را به مخاطبین نشان دهد و چه بهتر که از نظر تبلیغات به یک برند شناخته شده تبدیل شوید تا مشتریان بیشتری به سمت شما جذب شوند.

دلیل دوم: مشتریان در پای قفسه های فروشگاه تصمیم به خرید می گیرند

اشخاصی که در بحث تبلیغات فعالیت می کنند به این موضوع واقف هستند که باید ساعت ها درباره این موضوع فکر کنند که چه جایگاهی را برای نمایش تبلیغات خود انتخاب کنند که بیشترین سود را برای آنها در بر داشته باشد. اما این موضوع در مورد قفسه های فروشگاه کاملاً برعکس است و مشتریان و مخاطبین همان لحظه و در کنار قفسه فروشگاه درباره اینکه چه محصولی خریداری کنند، تصمیم گیری می کنند.

شاید تصور کنید که قبل از فروش می توان کارهای زیادی انجام داد تا مشتری یک محصول را انتخاب و خریداری کند اما به هر حال مشتریان از اینکه شما از قبل چه تلاشی کرده اید، خبر ندارند ولی به هر حال کوچک ترین فعالیت شما به منزله تبلیغات به حساب می آید.

دلیل سوم: استفاده از فرصت ها برای جذب مشتری

قفسه فروشگاه

در حقیقت شما فرصت زیادی برای ایجاد یک رابطه بلند مدت برای جذب مشتری، ندارید. فرصت هایی که با کسب اعتماد، معرفی محصولات و یا قانع کردن مشتری برای خرید به وجود می آید. این عالی است که مشتریان تبلیغات شما را در شبکه های اجتماعی، رادیو، تلویزیون و یا اخبارهای محلی دیده باشند اما برقراری یک ارتباط بلند مدت که بتواند مشتری بیشتری را جذب شما کند شاید در واقع آخرین فرصت شما است تا بتوانید برندتان را به یک برند شناخته شده و مشهور تبدیل کنید.

شاید مصرف کننده های زیادی باشند که در شبکه های اجتماعی با برند شما آشنا شده باشند و این خیلی می تواند برای شما ارزشمند باشد اما لایک محصولات و یا قرار دادن یک کامنت به خرید یک محصول منجر نمی شود و این نشان دهنده این است که در مسیر تبلیغات به خوبی پیش نرفته اید. اگر شما در برقراری یک ارتباط دوستانه خوب عمل کنید شاید خرید محصول شما توسط مشتری تنها پاداشی است که می تواند به کیفیت برند شما بدهد و اگر قفسه های فروشگاه تان در جذب مشتری ضعیف عمل کند به نظرتان چه کار دیگری می توانید انجام دهید.

تبلیغات در نقطه فروش یا به اصطلاح POINT OF SALE

یکی دیگر از تکنیک های تبلیغات درون قفسه های فروشگاهی، تبلیغات در نقطه فروش است که بیشترین هدفش جلب نظر و توجه مخاطب آن هم زمانی است که قصد پرداخت هزینه را دارد. در واقع این نوع تبلیغات طیف گسترده ای از اقدامات را پوشش می دهد و صرفاً محدود به قرار دادن بنر و پوستر و غیره نیست. اما مواردی که می تواند در این بخش قرار بگیرد شامل تعطیلات عید نوروز، کریسمس و یا اطلاع رسانی درباره جشن ها، رویدادهای خاص و ویژه و غیره است.

در حقیقت یک مرز باریک میان تبلیغات در نقطه خرید و تبلیغات در نقطه فروش وجود دارد و تعریفی که بین این دو وجود دارد از نظر کارشناسان کاملاً متفاوت است. به طور مثال از دیدگاه یک فروشنده این نوع تبلیغات در نقطه فروش است و از دیدگاه یک خریدار این نوع تبلیغات در نقطه خرید تعریف می شود و تبلیغات در نقطه فروش اکثراً در فروشگاه های کوچک تر که فضای زیادی در اختیار ندارند، به کار گرفته می شود.

ابزارهایی که برای این نوع تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرد در ساده ترین شکل ممکن خود است. به طور مثال استفاده از استندهایی که از جنس مقوا درست شده اند. این مواد ارزش زیاد و قیمت چندانی ندارد و به راحتی می توانید آنها را تهیه کنید. فقط کافی است یک مقدار خلاقیت به خرج دهید و با استفاده از این نوع تبلیغات اقدام به جذب مشتری کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

اگر شما هیچ حساب کاربری ندارید ثبت نام کنید، برای ارسال دیدگاه نیاز است که ثبت نام و یا وارد شوید.

Call Now Buttonتماس با ما