تبلیغات محیطی به انگلیسی (advertising Outdoor: (به هر نوع تبلیغ خارج از نقطه نهایی خرید مشتري POP اطلاق می گردد

دیوارنوشته ها، بیلبورد، تبلیغات داخل خطوط مترو، ایستگاه هاي اتوبوس، پل هاي عابر و مكان هاي عمومی مانند هتلها، پاركها، شهرها و… مكانهاي خوبی براي تبلیغات محیطی هستند.

تبلیغات محیطی یك شیوه مناسب براي به خاطر آوردن نام محصول قبل از ورود مشتري به مراكز خرید و در واقع آخرین شانس تولیدكنندگان جهت معرفی محصولشان است.

مزاياي تبليغات محيطي چيست ؟

كی از مزیت هاي فوق العاده تبلیغات محیطی كه باعث برتري آن با سایر رسانه هاي تبلیغاتی دیگر گردیده این است كه مخاطب ناگزیر به دیدن تبلیغات محیطی بوده و چون نمی تواند چشم خود را از رنگ ها و طرح هاي اطراف خود بپوشاند.

در حقیقت رسانه تبلیغات محیطی آگاهی و اطلاعات مخاطبان را نسبت به ورود یك محصول جدید به بازار یا ارائه یك خدمت جدید از سوي صاحبان خدمات براي مخاطبان آنان فراهم می آورد

-برند خود را معرفی كنید.

-فروش خود را افزایش دهید.

-كاالا و خدمات خود را معرفی كنید.

-تبلیغات محیطی موجب افزایش آگاهی مردم نسبت به ورود یك محصول به بازار می شود- با تبلیغات محیطی هدفمند در مراكز تصمیم گیري مشتریان را ترغیب می كنید تا از محصولات و خدمات شما استفاده كنند.

معايب تبليغات محيطي چيست ؟

اگر در این حوزه تبلیغات محیطی می خواهید وارد شوید می بایست زیر ساخت هاي مناسب و كافی را داشته باشید.

رسانه محیطی بقدري قدرتمند است كه می تواند كسب و كار شما را متحول كند و عكس آن اگر زیر ساخت هاي مناسب و كافی را نداشته باشید میتواند تبدیل به یك ضد تبلیغ شود.

به طور مثال شما محصولی را تبلیغ می كنید كه توان تولید آن را بصورت گسترده ندارید. این فرصت براي كسب و كار شما به یك ضد تبلیغ تبدیل خواهد شد.

-شاید بالا بودن قیمت هاي ابزارهاي رسانه محیطی یكی از معایب این حوزه باشد و هر شركتی نمی تواند از این ابزارها بهره مند شود.

-وجود محدودیت در اجراي طرح هاي تبلیغاتی یكی دیگر از معایب تبلیغات محیطی می باشد.

اشكال مختلف ابزارهاي تبليغاتي در حوزه رسانه محيطي:

بیلبورد ها یكی از بهترین ابزارهاي تبلیغاتی در رسانه محیطی محسوب میشوند كه قدرتی غیرقابل انكار براي معرفی محصولات و خدمات شركت ها دارند .بیلبوردها با اشكال و ایده هاي خاص می تواند ببننده را به تفكر در خصوص نگرش ها، اهداف و مقصود نهایی طراحان و ایده پردازان برساند و صاحبان كالا و خدمات را به مقصود نهایی و فروش بیشتر و مطلوب تر برساند.

با پیشرفت بشر و فناوري هاي جدید هر از گاهی شاهد ورود ابزارهاي جدید به تبلیغات محیطی هستیم كه از جمله آنها ورود تلویزیون هاي غول پیكر شهري را می توان دست آورد قرن بیست یكم دانست.

انواع ابزارهاي رسانه محيطي:

با توجه به نوع مخاطب و درخواست هاي صاحبان آگهی از بازار هدف ابزارهاي مختلفی قابل استفاده هستند كه در اینجا با انواع ابزارهاي تبلیغات محیطی آشنا می شویم.

تابلوهاي عرشه پله اي سواره و عابر پیاده

استندهاي تبلیغاتی

تلویزیون هاي تبلیغاتی شهري

وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و تاكسی

دیوار نویسی

دستگیره هاي تبلیغاتی به كار برده شده در اتوبوس و مترو

استیكرهاي سه بعدي تبلیغاتی

تابلوي سردر واحدهاي صنفی

تابلوهاي مستقر در ورزشگاهها

آشنايي با تبليغات محيطي

بیلبورد: تابلویی با رویه ي بزرگ و مسطح است كه براي نمایش آگهی یا اعلامیه از فاصله ي دور) بیش از پانزده متر( مورد استفاده قرار میگیرد. در گذشته لغت )) بیلبورد (( اصطالح رایجی براي پانل یا صفحاتی بود كه آگهی، اعلان، هشدار و حتی لیست قیمت روي آن ها چسبانده می شد . بیل به معنی برگهي قیمت و صورت حساب و بورد به معنی تخته ، صفحه و یا پانل است.

بیلبورد انواع مختلفی دارند كه می تواند عمودي ، افقی ، تابلوي برجسته و سه بعدي ، چرخان ، دورو یا دو طرفه ، دو طبقه ، الكترونیك و …. باشد . این تابلوها براي تبلیغات و اطلاع رسانی بزرگ شهري و بزرگراهی استفاده می شوند و در صورت كنترل صحیح ، میتوانند زیبایی منظر شهري را دو چندان كنند.

بورد یا تابلوي دیواري: بوردها، همان تابلوي شهري هستند كه به صورت پایه دار و دیواري دیده می شوند، ابعاد كوچك تري نسبت به بیلبورد دارند و در نقاط مختلف شهر قابل نصب هستند

استند : استند ها، ابعاد كوچك تري نسبت به بوردها دارندو مناسب افراد پیاده طراحی می شوند و در پیاده راه ها و فضاهاي عمومی كاربرد زیادي دارند.

تابلوي روي بام : در ابعاد مختلف و متناسب با معماري ساختمان نصب میشود و از آنجا كه نیازي به ساخت سازه در فضاي شهر ندراد و فضاي مفید سطح شهر را اشغال نمی كند، پرطرفدار است.

نما آگهی : شیوه ي دیگري است كه براي پوشاندن نماي ساختمان از آن استفاده می شود . این روش نسبت به شیوه هاي دیگر كم هزینه است و به سازه و پایه ي اضافی نیاز ندارد. -تابلوهاي معرف كاربري: یك نوع اثر تبلیغاتی كه در حقیقت گویاي تعریف كاربري آن محل مانند مغازه یا محل تجاري است.

تبلیغات پارچه اي : انواع پرچم و بنر، ساده ترین و ارزان ترین نوع تبلیغات محیطی هستند . مشابه آن را براي تابلوهاي پایه ي روشنایی استفاده می كنند، چرا كه توالی و نظم آن ها تأثیر بسیاري در گرافیگ شهري و تزئین محیط می گذارد كه به آن ها panel post lamp نیز گفته می شود.

سازه هاي بادي یا بادشونده ها: براي نمایش تبلیغات از شكل هاي مختلف بالن یا مدل محصول تجاري، به صورت زمینی یا باال رونده استفاده می شود و تأثیر گذاري مناسبی در فضاهاي باز، مانند نمایشگاه و مراكز تجاري دارد.

بلیغات متحرك: روي انواع خودروها طراحی می شود و با حركت در سطح شهر به نمایش در می آید و به اطلاع رسانی می پردازد

تابلوي قرقره اي )board scroll :)تابلوهاي هستند كه در ابعاد بیلبورد، بوردف استند، پانل هر نوع دیگري قابل استفاده هستند. استوانه هاي چرخان یا قرقره اي در داخل آنها تعبیه شده كه تبلیغات را می چرخاند و می تواند بیش از یك تصویر را نمایش دهد. این تابلوها معمولا هشت تا شانزده تصویر را با تایمر زمانی تنظیم شده می گردانند. از محاسن آن ها تنوع پذیري نمایش آگهی در نقطه ي نصب است. زیباترین و مجهزترین تابلوي قرقره اي در میدان تایمز نیویورك نصب شده كه چندین تصویر را به صورت پازل هاي تركیب شونده نمایش می دهد.

-تبلیغات نورو رنگ : به وسیله ي نور و ایجاد نشانه ي شهري، ساختمان یا سازه اي را تزئین می كنند.این شیوه ي جلب مشتري ، زیبا و ارزان قیمت است و نیازي به پرداخت عوارض به شهرداري ندارد، زیرا به جاي نمایش پیام ، لوگو و متن نوشتاري ، فقط از نورپردازي و جلوه هاي نوري استفاده می شود.

تبلیغات لیزري : شیوه ي جدیدي است كه با ایجاد آثار تبلیغات به صورت متحرك و نمایش جلوه هاي ویژه ي سه بعدي ، روي دیوارهاي شهر و حتی آسمان، توجه مردم را جلب می كند.

-فضاي مجازي : تصویر هولوگرافی ، تصویري است كه به صورت سه بعدي به سمت بیرون پرتاب می شود مخاطب را به داخل دعوت می كند. ورود به فضاي هولوگرافی، مانند ورود به یك فضاي مجازي است. به دلیل همین ویژگی، پیامهاي این محیط ، تأثیر مفید و جذابی بر بیننده خواهند گذاشت.

 

Call Now Buttonتماس با ما